Weltpremiere in Barcelona: mit kraftvollen Linien und ebensolchen inneren Werten lockt Cupra mit dem neuen Terramar
Typisch Cupra ist das Fahrwerk tiefergelegt (10 mm), die direkte Auslegung der Lenkung gehört ebenfalls zum Fahspaßanspruch. Als Option steht ein adaptives Fahrwerk mit Sportstoßdämpfern bereit, verstellbar in Richtung mehr Komfort oder Sportlichkeit. LED-Matrix-Scheinwerfer sorgen für eine erstklassige Ausleuchtung der vorausliegenden Strecke.
Dank einer verschiebbaren Rückbank hat der neue Terramar ein beachtliches Kofferraumvolumen von 602 Litern.
Erstklassige Motorisierung
Los geht es mit einem 1,5 Liter großen Mildhybrid-Benziner (150 PS, 250 Nm) und Frontantrieb, ganz sicher eine hervorragende Wahl in unseren Zeiten ständig steigender Preise und Kosten für alles.
Die hier eingebaute Batterie (19,7 kWh netto) soll laut WLTP-Zyklus eine rein elektrische Reichweite von bis zu 120 Kilometer ermöglichen. Das ist doppelt soviel wie der durchschnittliche Weg zur Arbeit.
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Dynamischer Look mit
fahrerorientiertem Cockpit, kupferfarbenen Akzenten, Sportlenkrad mit
Schaltwippen, speziell geformten Sportsitzen vorne mit hervorragendem
Seitenhalt. |
Hier das Video von der Weltpremiere am 3. September in Barcelona:
Dedicated to our english friends
On September 3rd, Cupra unveiled the Terramar, the brand’s new hero for a new era, against the backdrop of the 37th edition of the America’s Cup in Barcelona.
This sporty electrified SUV features the new design language with a bold and confident look and integrates the next generation of eHybrid technology and greater digitalisation, while enhancing driving performance.
As the official car of the Louis Vuitton 37th America's Cup, the Terramar was presented at an unforgettable event at the first and only official exhibition centre of the competition, located in the historic IMAX building at Port Vell, in Barcelona.
Also, as a film premiere, renowned film director and Cupra’s brand ambassador J.A. Bayona joined Cupra CEO Wayne Griffiths for a special surprise to all participants.
Cupra is the unconventional challenger brand that brings together emotion, electrification, and performance to inspire the world from Barcelona. Launched in 2018, Cupra has become one of Europe’s fastest growing car brands and has a global network of specialised points of sale.
Cupra proves that electrification and sportiness are a perfect match, and in 2023 the brand hit new heights with more than 230,000 vehicles delivered. Each successive launch of a model has marked a new milestone in defining the brand’s character, with a challenging and original design: the Ateca, a unique model in its segment; the Leon, its first electrified model thanks to a plug-in hybrid electric engine; the Formentor, the first model to be developed exclusively by the brand and the company’s best-selling vehicle to date; and the Born, the brand’s first 100% electric vehicle.
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