Neu von MG: das SUV HS kommt tüchtig aufgewertet im Herbst in den Handel

Die 1924 gegründete britische Marke MG kann auf eine Vielzahl erfolgreicher Modelle zurückblicken. Inzwischen gehört sie der chinesischen Firma SAIC Motor (Shanghai Automobile Industry Corporation), dem siebtgrößten Autohersteller der Welt.
               von Achim Stahn
 
Die hat nach der Übernahme Ende 2007 mit einer interessanten Modellpalette den Namen MG wieder erfolgreich daheim und weltweit etabliert, über eine Million Fahrzeuge werden bereits pro Jahr verkauft. 
Recht gut läuft es auch in Deutschland mithilfe erfahrener regionaler Händler. 
Das SUV mit den Kurzbezeichnung HS gehört schon einige Zeit dazu. Zum Herbst kommt es im Detail überarbeitet neu in den Handel.
 
Als 1,5 Liter Turbobenziner (169 PS, 275 Nm) mit 6-Gang-Schaltgetriebe oder Plug-in-Hybrid. 
Im MG HS PHEV unterstützt den etwas schwächeren Benziner (142 PS) ein Elektromotor (209 PS). 
Der holt sich seine Kraft aus einer kompakten Batterie (24,7 kWh), die bei Bedarf von einem hocheffizienten Generator (67 kWh) gespeist wird. 
Die rein elektrische Reichweite des MG HS PHEV liegt laut WLTP bei 103 Kilometern, die Gesamtreichweite bei bis zu 1.000. 
 
Die Kraft überträgt eine 7-Gang-DCT-Automatik, die es optional auch für den anderen Motor gibt.
Von 0 auf 100 km/h beschleunigt der PHEV in 6,8 Sekunden, der reine Benziner braucht dafür 9,4. 
 

Erstmals gezeigt wurde der nun 4,67 Meter lange MG HS PHEV+ vor einigen Tagen beim Goodwood Festival of Speed 2024, wo MG sein 100-jähriges Markenjubiläum feierte. Das neue Format, die überarbeitete Optik, eine Vielzahl weiterer Funktionen für Komfort wie Sicherheit und der großzügige Innenraum werten ihn gegenüber dem Vorgänger deutlich auf. 

Durch den verlängerten Radstand (nun 2,75 m) wirkt der Wagen aus der Seitenansicht dynamischer, zugleich gibt es mehr Platz im Innenraum. Auch das Ladeabteil ist schluckfreudiger als bisher.

Weiter im Kaufpreis enthalten ist immer eine lange Garantie über sieben Jahre.
Preise sind noch nicht bekannt, werden rechtzeitig vor dem Markstart bekannt gegeben.

Markantes Styling und verfeinerte Proportionen

Der markante Kühlergrill setzt die MG-Designsprache der neuesten Generation fort, wie sie erstmals beim MG3 Hybrid+ zu sehen war. Schlankere Scheinwerfer verleihen dem Newcomer ein markantes Erscheinungsbild. Am Heck spiegeln die LED-Rückleuchten das Design der Frontscheinwerfer wider.

Das Interieur

Zwei große 12,3-Zoll-HD-Displays informieren den Fahrer über alle wichtigen Funktionen.
Das Cockpit-Display direkt vor dem Fahrer bietet drei verschiedene Modi.
Das mittig im Armaturenbrett angebrachte Infotainment-Display bietet Live-Navigationsdienste einschließlich Wetter und Verkehrsupdates, Zugriff auf Amazon Music und Smartphone-Verbindung, in der Luxury Version kommen 360°-Rundumsichtkamera und kabelloses Smartphone-Laden dazu.

Im gesamten Innenraum sorgen neue, hochwertige Materialien mit raffinierten Details für ein einladendes und entspanntes Ambiente. Weitere Highlights im Innenraum sind das neu gestaltete Dreispeichen-Multifunktionslenkrad und ein neuer Fahrstufenwahlhebel.

Zum Marktstart im Herbst werden fünf Lackierungen erhältlich sein: 
Weiß, Schwarz, Silber, Grau, Blau und Rot.


To our englisch readers

MG’s highly-popular HS SUV – firmly established in the company’s UK home market as a top ten best-selling car in 2024 and one of the strongest sales performers in 2023 – is now set to impress customers again with a rejuvenated model line-up.

Unveiled at the Goodwood Festival of Speed where MG is celebrating its 100th anniversary, the all-new HS petrol and plug-in hybrid (PHEV) models underline MG’s commitment to exceptional value whilst delivering an extensive array of new features, increased cabin space and enhanced styling; all designed to make this sought-after SUV an even more compelling offering.

The new generation of HS models maintain MG’s reputation for offering customers the best possible overall value in the SUV marketplace. 

A choice of advanced, efficient MG petrol and PHEV powertrains
The new MG HS offers customers the choice of petrol or PHEV (plug-in hybrid) powertrains.

The PHEV powertrain, which pairs a 105 kW (142ps) 1.5-litre petrol engine with a 154 kW electric motor, offers impressive acceleration with 0-62mph achieved in 6.8 seconds.

The motor draws power from a large 24.7 kWh battery and high-efficiency 67 kW generator to deliver an electric-only driving range of up to 75 miles. This not only sets the MG HS apart from the competition with its ability to travel greater distances with zero tailpipe emissions, but also offers UK company car drivers a 5% Benefit-in-Kind (BiK) rate and considerable fuel savings.

The new MG HS is also offered with a new-generation 1.5 litre petrol engine delivering 169 ps and 275 Nm of torque, capable of achieving 0-62 mph in 9.4 seconds. Equipped with a 6-speed manual transmission as standard, a 7-speed DCT automatic is also available.

Striking styling and refined proportions
The new MG HS ushers in a more sophisticated appearance, with a longer wheelbase for greater spaciousness inside the cabin and refined exterior proportions with shorter overhangs, a rising shoulder line and a slim glasshouse.

Compared to the outgoing model, the new MG HS is 14 mm wider at 1,890 mm and 45 mm longer at 4,655 mm (4,670 mm for PHEV models), yet its sleek new profile reduces its overall height by some 30 mm. The wheelbase has been lengthened by 45 mm to 2,765 mm, creating a more athletic silhouette and enhancing interior space.

The striking front grille continues the latest generation MG design language, as first seen on the new MG3, while new, slimmer headlights bring a more technological theme to the SUV, connected by a central black panel that emphasises the new car’s width.

At the rear, and echoing the design of the headlights, the LED taillights are linked by a central motif while an X-shape introduces a recognisable light signature at night.

Inside the new HS: excellent connectivity, space and comfort
The new HS SE and Trophy models strongly underline MG’s desire to deliver even more functionality, space, comfort and a stylish, contemporary cabin and all as standard equipment.

The technology offering has evolved with the HS featuring two prominent 12.3-inch high-definition displays. The central display is dedicated to infotainment with live navigation services including weather, live traffic updates, access to Amazon Music, and smartphone connectivity via both Android Auto and Apple CarPlay®. Trophy models also benefit from a new 360° surround view camera and wireless smartphone charging as standard.

The second 12.3-inch virtual driver display offers two themes – light and dark – and three distinct modes – Map, Digital, and ADAS. Each offers its own unique layout, focusing on either a rolling navigation display, a simplified summary of only the most important driving information, or a real-time visualisation of the vehicle and its surroundings, powered by the driver assistance systems.

Throughout the interior, new quality materials with premium highlights create a more welcoming and relaxing ambiance, reinforced by the key touchpoints – a new three-spoke steering wheel with improved switchgear, and a modern, shuttle-style gear shifter.

Boot capacity has increased by 44 litres to a maximum of 507 litres, while the wider exterior allows for a greater feeling of comfort for all occupants. Increased storage options within the cabin ensure there’s plenty of space for everyday paraphernalia.

MG HS range highlights
MG continues to offer outstanding value for money for its customers, and the new HS features a number of key specification upgrades over the outgoing model. This is particularly true of the new, comprehensively-equipped Trophy model, which now features 19-inch diamond cut alloy wheels, front fog lights, electrically adjustable and folding heated door mirrors with memory, electric 6-way driver’s seat with lumbar adjustment, power tailgate, 360° surround view camera, 8-speaker audio system, iSmart with live services, wireless smartphone charging, and Vehicle-to-Load (V2L) functionality on PHEV models as standard.

All models in the range benefit from an enhanced MG Pilot package, with Active Emergency Braking with Pedestrian and Bicycle Detection, Lane Keep Assist with Lane Departure Warning System, Blind Spot Detection with Lane Change Assist, Driver Attention Alert, Forward Collision Warning, Rear Cross Traffic Alert, and Door Open Warning as standard. DCT models also include Adaptive Cruise Control, Traffic Jam Assist, and Intelligent Speed Limit Assist.

These highlights build upon the already generous specification of the HS SE, which includes automatic full LED headlights with follow-me-home function, rear parking sensors, rear parking camera, electrically adjustable heated door mirrors, 6-way adjustable electric driver’s seat and 4-way adjustable front passenger seat, air conditioning, keyless entry, rain-sensing wipers, cruise control, electric parking brake with auto-hold function, and dual 12.3-inch displays with navigation and smartphone mirroring.

At launch, five premium exterior colour finishes will be available: White Pearl, Black Pearl, Sterling Silver Metallic, Hampstead Grey Metallic, and Dynamic Red Tri-coat. In addition to the black leather-style upholstery of the HS Trophy, a tan colourway option adds an appealing contrast throughout the new cabin.

 


Tipps zur Blog-Nutzung

Alles rund um unsere Mobilität: Autos, Bikes, Räder, Auto-Reisen, 

Nutzfahrzeuge, Insider-Tipps, Motorsport, Verkehrsrecht und vieles mehr
   Zur Startseite dieses Blogs geht es hier:

   https://mobilitaet-heute.blogspot.com 
 

Einfache Themensuche 
1. oben im Blog mit der Lupe
(Suchwort eingeben, alles dazu wird gezeigt)
2. Kästen am Textende anklicken


Interessantes senden an 
achim.stahn@interpress-ipr.de

  

want to know more 

press buttons below or:

https://mobilitaet-heute.blogspot.com

Kommentare