Eigentlich wollte Bentley in kürze mit einem reinen Elektro-Modell vorfahren, doch das Projekt von VWs-Luxusmarke wurde soeben auf Ende 2026 verschoben. Stattdessen wird der bisherige Sechsliter große Twin-Turbo-W12 diesen Sommer nach 105.000 Exemplaren und zwei Jahrzehnten Produktionszeit in den Ruhestand und wird von einem V8-Hybrid abgelöst.
von Achim Stahn
Mit mehr als 750 PS bietet Bentley mit diesem Motor die höchste Leistung an, die jemals in einem Modell der britischen Marke angeboten wurde. Ab Sommer soll der neue zur Verfügung stehen.
Die rein elektrische Reichweite des 'Ultra Performance Hybrid' (O-Ton Bentley) wird mit 80 Kilometern angegeben.
Mehr ist noch nicht bekannt, allerdings sprechen Insider von einem vierstelligen Drehmoment, was dem Wagen zu enormen Beschleunigungswerten verhelfen sollte.
Hier sind die ersten Fotos von dem neuen Motor zu sehen.
To our English Readers
Bentley’s future is being brought another
step closer with the announcement that its iconic W12 engine will be
succeeded by an all-new, performance-focused V8 hybrid powertrain.
Producing the highest power output ever offered in a Bentley, the new
powertrain will also be the most dynamic, most responsive and most
efficient system in Bentley’s history, befitting a new generation of
daily supercars.
Christened the Ultra
Performance Hybrid, the new powertrain follows Bentley’s long-standing
tradition of supplementing class-leading combustion engines with
technology to increase performance. Supercharging in the 1920s was the
early forebear to the use of turbocharging from the 1980s to present
day. From this summer, Bentley goes one step further – bringing even
more performance through ‘electrocharging’ – using a potent hybrid
system to create what will be the most advanced and most powerful
powertrain in Bentley’s 105-year history.
The new system builds on
Bentley’s existing hybrid powertrains, but goes even further in the
level of performance and efficiency it brings – with more than 750 PS
and a 50 mile (80 km) electric-only range.
That represents at least 91
PS more than the W12 engine previously offered in the Flying Spur and GT
W12 Speed derivatives.
As Bentley’s
iconic 6.0-litre twin turbo W12 engine heads towards retirement this
summer, with 105,000 engines built over the last two decades, the new
Ultra Performance Hybrid will take on the mantle as Bentley’s leading
powertrain, establishing the new family of Bentleys it will power as the
world’s best electrified luxury performance vehicles.
While developing
more power than the W12 and four-figure torque over a wider plateau, the
Ultra Performance Hybrid will also deliver a WLTP drive cycle CO2 figure of under 50 g/km.
More
details on Bentley’s new electrified powertrain, which will drive the
next phase of its Bentley’s Beyond 100 journey and deliver the promise
of every car in the range being available as a hybrid, will be released
over the coming weeks. Meanwhile, customers can continue to enjoy the
final few remaining examples of Bentley’s W12 and non-hybrid V8 engines,
available through Bentley’s global retailer network.
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