Der Franzose Émile Delahaye gehört zu den Automobilpionieren. 1894
startete er zunächst in Tours mit einer kleinen Werkstatt, seine große
Leidenschaft war aber die Konstruktion von eigenen Fahrzeugen. Ab 1895
war es damit soweit.
1905 starb Émile, seine beiden
Partner Desmarais und Morane machten den Betrieb zur festen Größe. Nach ersten
Modellen mit Ein- und Zweizylindermotoren entwickelten sie Motoren mit vier und acht Zylindern.
Die Marke Delahaye wurde vor allem durch seine Sportcoupés und
Cabriolets in den 1930er bekannt. Die entstanden zusammen mit den besten
Karosseriers für Luxusautos der damaligen Zeit: Chapron, Figoni & Falaschi, Letourneur et Marchand und Charbonneux.
Die Geschichte der Marke endete mit der Übernahme durch Hotchkiss im Jahr 1954.
Dieses Fahrzeug aus dem Jahr 1951 wurde von Figoni & Falaschi eingekleidet, der Motor war mit seinen 135 PS ausreichend fit.
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To our english readers
The Delahaye Type 135 is a prestige car from carmaker Delahaye, 2,592 of
which were produced between the autumn of 1935 and the end of 1952.
It
was always offered with a 6-cylinder in-line engine of rather
substantial displacement. The 135 "MS", for "Modifié Spécial", increased
power to 135 hp.
The Delahaye 135M and 135MS will remained in production until 1954, the
year in which the brand's adventure came to an end.
The story of our car begins in January 1951, when chassis 801736 enters
the Figoni & Falaschi workshops.
For Joseph Figoni, the early '50s were a time of renewal: the model kept
its registration number, but became the property of Figoni Cie.
The F
F page was turned, but the car retained the small plate at the bottom
of each door. It was time to renew itself, while adapting to changing
lines and fashions across the Atlantic.
The arrival of the 235 provided the opportunity to move on, and chassis
801736 gave him the chance to project himself onto the brand's most
successful new model, featuring a new horizontal grille. It's J.
Figoni's return to aerodynamics and "sporty" lines.
The master's latest
135 body was also his first 235, the first "prototype" of the "Elf".
Electric windows, direction indicators, trunk opening from the passenger
compartment, radio, windscreen washers, etc. are just some of the
details that show J. Figoni's determination to look to the future and
modernity. It was against this backdrop that he built his latest model
under the aegis of Falaschi.
The car was first registered on April 6,
1951 in the name of Figoni Falaschi until July 3 of the same year. It
was then registered in the name of Joseph Figoni.
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