Hollywood-Star Jason Momoa ließ sich seinen 1929er Rolls-Royce Phantom II in ein E-Mobil umbauen

Jason Momoa reist mit dem elektrisierten Oldie quer durch die USA, um ganz spezielle Menschen zu treffen, die ihren eigenen Weg gehen, ihr Leben ganz ihrer Leidenschaft verschrieben haben: Handwerker, Motorradbauer, Musiker, Sportler, Träumer. Alle sind außergewöhnlich, beherrschen ihr Handwerk perfekt, so wie Jason Mamoa selbst.
                    von Achim Stahn


Gater kennen ihn natürlich als cooler Ronon Dex vom Planeten Sateda aus de SciFi-Serie Stargate: Atlantis, noch bekannter wurde er natürlich als Action-Star Khal Drogo in der Fernsehserie „Game of Thrones“ oder im Kino aus „Aquaman“ und „Dune“.

Jetzt geht er einen ganz anderen Weg, zeigt uns für den US-Streamingdienst Max in seiner Reise-Dokuserie 'On the Roam' echte Typen, die es Wert sind erlebt zu werden. 
Für Momoa selbst eine Herzensaufgabe, denn ihn zieht es seit jeher auf die weniger ausgetretenen Pfade. Er umgibt sich mit Männern und Frauen, die ihre persönliche Leidenschaft ausleben. Menschen, die auf der unaufhörlichen Suche sind, in ihrem Metier und in ihrem Umfeld etwas zu bewirken.
 
Die neue Doku-Serie 'On The Roam' steht in Deutschland und Österreich ab dem 29. Februar (Donnerstag) bei discovery+ zum Abruf. 
Staffel 1 umfasst insgesamt acht Episoden. 
Die sind bis einschließlich 18. April jeweils donnerstags zu sehen.
 
 
 
Für die zweite Staffel will er mit seinem riesigen 1929er Rolls-Royce Phantom II durch die Lande ziehen. 
Schon etwas abgedreht, doch Jason, der auch Regie führt und als ausführender Produzent tätig ist. dachte sich noch etwas anderes aus: er ließ seinen RR bei den Spezialisten der britischen Firma Electrogenic (www.electrogenic.co.uk) in ein E-Auto verwandeln. 
 
Dort kennt man sich bestens aus, hat sich auf Umbauten von Fahrzeugen vor 1990 ein umfassendes know how erarbeitet. Daher rollen schon etliche alte Jaguar E, Land Rover Defender, Mini oder Porsche 911 dort und woanders auf der Welt durchs Land.
 
Statt 7,7 Liter Benziner stecken jetzt im 1929er Rolls eine große Batterie (93 kWh) und ein ausreichend kräftiger Elektromotor (204 PS, 310 Nm) unter der mächtigen schwarzem Karosse.

Hautnah mit dabei

Wir haben Jason Momoa bei seinem Besuch der E-Experten von Electrogenic in Kidlington/England und in Goodwood mit der Kamera begleitet. Die Fotos zeigen: es hat ihm sichtlich Spaß gemacht.




Mächtiges Batterie-Paket     Fotos: Sprite Photography















Hier ist ein kurzer Trailer der Doku:

https://www.youtube.com/watch?v=uDXHs8ZJlBc

Ein paar Fotos aus der Staffel 1:





To our english readers

The internationally renowned British EV technology company, Electrogenic, has revealed that the stunning 1929 Rolls-Royce Phantom II it recently converted to clean, all-electric power was completed for a very special customer: Jason Momoa - star of Game of Thrones, Aquaman and Dune.

The all-electric Phantom and Electrogenic’s talented team of engineers and fabricators play a starring role in Momoa’s documentary series, On The Roam, which is available to watch now on Discovery+ and HBO Max. 
The series follows Momoa as he travels around the world, meeting extraordinary individuals blazing their own creative paths – from craftsmen and motorcycle fabricators, to musicians and athletes.
 
On The Roam captures the painstaking process of converting the remarkable Rolls-Royce Phantom II, which features original coachwork by HJ Mulliner & Co, to electric drive. 
Working closely with Momoa, a car enthusiast who’s deeply passionate about the environment, Electrogenic has given the stately Phantom II the silent, effortless powertrain that Charles Rolls and Sir Henry Royce – both early pioneers of electric motors – would have perhaps chosen had the technology been available to them.  
 

Jason Momoa, said: “In order to pull off this dream project, I had to find the right partner. I needed a team that would appreciate the stored history of this car while updating its technology. Electrogenic is all about honouring vintage cars. Making them electric without losing any of the vehicle’s character. They were the perfect fit.

Steve Drummond, Director, Electrogenic, added:We’re delighted to finally reveal the full details of this car to the world. It has been a labour of love for everyone at Electrogenic, and a lot of fun, working with Jason over the course of 18 months to bring his vision to life. Our team of engineers, programmers and fabricators have poured their hearts and souls into Jason’s beautiful Phantom II. This is undoubtedly the most complex classic car EV conversion ever undertaken, so the stunning results really are a testament to the world-leading talents of our team. We’re immensely proud of the finished car, and humbled that Jason entrusted us with this landmark project.
 

Ingenious Packaging

Electrogenic, also famed for its range of revolutionary, award winning, ‘drop-in’ EV conversion kits for popular models – offered in the UK, USA and beyond by its partner-installer network – has sympathetically modernised this jewel of British automotive history. 
The 1929 Phantom II now packs a whisper-quiet, effortlessly powerful electric powertrain, featuring Electrogenic’s proprietary EV technology. The Phantom’s sublime original aesthetics and timeless features are retained, and as with all of Electrogenic’s projects, the conversion is entirely reversible.
 
The car was originally powered by a gargantuan 7.7-litre pushrod straight-six engine, producing between 40 and 50 bhp, bolted directly to a four-speed, non-synchromesh manual gearbox. 
In standard configuration, Rolls-Royce claimed a top speed of ‘well over 80 mph’. 
Now, the petrol engine and gearbox have been carefully removed and replaced by 93 kWh of batteries, precision-integrated into the existing structure of the car. 
 
The batteries feed an electric motor mounted between the chassis rails via a custom single-speed direct drive transmission, channelling 150 kW and 310 Nm of torque to a fixed reduction gear, which in turn delivers 1,000 Nm to the prop shaft. 
The systems are all seamlessly linked and managed by a bespoke suite of software - all developed in-house by Electrogenic’s engineers.

As with every Electrogenic conversion, the battery configuration has been tailored specifically to the model in question. All housed within the car’s original architecture, no modifications are made to the structure itself.

Inside Electrogenic
Oxford, UK based Electrogenic develops tailor-made electric vehicle drivetrain systems, incorporating its world-leading, proprietary technology. Electrogenic built its reputation on sympathetically converting beautiful classic cars to all-electric drive and continues to carry out hand-crafted bespoke conversions for individual clients at its headquarters.

Electrogenic now offers its market-leading EV drivetrain systems to a global audience via its technology arm, ‘Powered by Electrogenic’, delivering sophisticated yet simple to install ‘drop-in’ EV kits for the world’s most iconic vehicles. The revolutionary ‘plug-and-play’ kit range includes options for the Land Rover Defender, Series Land Rovers, classic Porsche 911, and Jaguar E-Type, and is offered around the world via a rapidly expanding international dealer network.

Electrogenic also leverages its sector-leading technical knowledge to develop ‘turn-key’ EV drivetrain solutions for car manufacturers (OEMs) and Defence applications.

The company is led by Steve Drummond who brings with him three decades of engineering and finance experience in both the energy and climate change.

To learn more about Electrogenic, visit: 

 

 

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