Das neue Familienmitglied ist dank seiner aerodynamischen Formgebung und innovativen Merkmalen bei den Verbrauchswerten dem Wettbewerb einen tüchtigen Schritt voraus. Neben zwei Diesel-Motorisierungen gibt es eine Biokraftstoffversion und eine rein elektrische Version.
Mit verbesserter Aerodynamik und neuen Technologien wie dem neuen Kamera-Monitor-System kann der neue Volvo FH Aero bis zu fünf Prozent an Energieverbrauch und Emissionen einsparen.
Windkanal sorgt für optimierte Kraftstoffeffizienz
Die Front des Fahrerhauses wurde im Vergleich zum normalen FH um 24 Zentimeter verlängert. Das Fahrerhaus wurde so auch deutlich aerodynamischer. Das sorgt für einen geringeren Verbrauch und eine bessere Fahrstabilität bei Wind.
Kameras statt Seitenspiegel
Weitere Highlights
- Volvos optimierte I-See-Technologie stützt sich auf eine cloudbasierte topografische Karte, um die Fahrweise zu optimieren und mehr Fahrzeit im Tempomat-Modus zu ermöglichen. Dies soll sowohl Energie einsparen als auch ein entspannteres Fahren ermöglichen.
- Neue, patentierte Bremsen mit schleppfreien Bremsscheiben (mit „drag free brake pads“) verlängern die Nutzungsdauer und reduzieren gleichzeitig Energieverbrauch und Emissionen.
- Aktualisiertes benutzerfreundliches Infotainment-System, das je nach individuellen Bedürfnissen angepasst werden kann.
- Verbessertes Soundsystem: sechs hochwertige Premium-Lautsprechern, neuer Verstärker und Subwoofer steigern das Klangerlebnis deutlich.
- Ein neues integriertes Navigationssystem wird mit verbesserten, an
die Lkw-spezifischen Bedürfnisse angepassten Karten angeboten. Automatische Kartenaktualisierungen ermöglichen eine effiziente Warenzustellung.
Zum neuen Innenraum gehören auch eine integrierte Mikrowelle und USB-C-Steckdosen.
Der Volvo FH wird weiter auch mit einem nicht verlängerten Standardfahrerhaus angeboten.
To our english readers
Volvo Trucks’ iconic FH truck range gets a new family member with the Volvo FH Aero. With aerodynamic design and innovative features, the FH Aero offers energy efficiency at a new level, available in four variants including biofuel and the award-winning electric version.
With improved
aerodynamics and new technologies such as Volvo’s new Camera Monitor
System, the new FH Aero can cut up to 5 percent in energy consumption
and emissions*.
Selected as International Truck of
the Year 2024, the FH Electric will also be offered in the new
Aero version, an energy-efficient addition to Volvo’s already wide range
of electric trucks. Further, the FH16 becomes the most powerful
truck in the industry with an all-new efficient 780hp engine for the
toughest assignments.
Regardless of which powertrain
customers choose – electric, gas or diesel – all variants of the new FH
Aero will benefit from lower energy consumption, longer range and a
superior level of safety and driving experience.
The new Aero
truck models will be rolled out step by step to markets during
2024-2025 in four versions – the FH Aero, FH Aero Electric, FH Aero
gas-powered and FH16 Aero.
Optimized fuel efficiency with aerodynamic design
The
front of the Volvo FH Aero cab has been extended by 24 centimeters
versus the regular Volvo FH. This extension has been instrumental in
creating a more aerodynamic truck cab. Not only does the better
aerodynamics give lower fuel consumption – it also provides better
driving stability in windy conditions.
The improved
aerodynamics also benefits the FH Aero Electric model through better
free-rolling properties. This allows increased energy regeneration for
feeding back into the battery while braking or going downhill, ready for
use when needed in the next acceleration or uphill climb.
The
modern new face of the FH Aero features a bold, big and easily
recognizable Volvo Iron Mark – the largest in modern times on a Volvo
truck – as well as the Volvo Spread Word Mark, clearly showing that this
is the latest model from Sweden.
Improved safety and efficiency with cameras replacing mirrors
A
new advanced Camera Monitor System contributes greatly to both
aerodynamics and safety. This new solution, replacing traditional
exterior mirrors, opens the visual field for the driver, improving the
safety for the driver as well as the surrounding road users.
The
camera system has a positive impact on the driver’s visibility in rainy
and dark conditions, but also in direct sunlight and when driving in
tunnels. When driving with a trailer, the camera system has an
auto-panning function, following the turning trailer.
Further highlights:
- Volvo’s I-See technology has been refined to save energy and carbon emissions, using a cloud based topographic map to optimize driving and enable more driving time in cruise control mode that can both save energy and give more relaxed driving.
- Updated brakes with Volvo’s patented drag-free brake discs improve the braking capacity, while reducing energy consumption and emissions.
- Upgraded user-friendly infotainment system that can be personalized depending on individual needs.
- Improved sound system, available with six premium high-quality speakers, a new power amplifier and a subwoofer adding massive power to the sound experience.
- A new built-in navigation system will be offered with improved maps adapted to truck-specific needs, with automatic map updates enabling efficient delivery of goods.
- Interior updates also include an integrated microwave oven and USB-C power outlets.
- Volvo Trucks’ My Business Apps offering has been introduced to more markets. This is a subscription-based service that enables customers to download business-related apps from different providers, and use them in the trucks’ side display, bringing real benefits to the uptime and everyday use of the truck.
- The new Tire Monitoring Service gives fleet operators a complete view of the truck and trailer through Volvo Connect, reducing the risk of costs and disturbances related to tire issues.
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